Aktif eTwinning Projelerimiz

Aktif eTwinning Projelerimiz

ETWINNING ÇALIŞMALARIMIZ

11.02.2021 380

Projelerimizle ilgili detaylı bilgi için alttaki bağlantılara tıklayınız.

1. OTANTİK KODLAMA - AUTHENTIC CODING   

Detaylı Bilgi:               meb_iys_dosyalar/06/27/853451/dosyalar/2021_02/11171353_Proje_AdY.docx

 Proje Adı: Otantik Kodlama

Projemiz, öğrencilerin algoritmaların kendi ortamlarında var olduğunu fark etmeleri ve bu algoritmaları yıllar öncesine dayanan kültürel ve geleneksel nesnelerde ayırt etmelerini amaçlamaktadır. Dünyadaki her ülke ve bölgede böylesine geleneksel ve özgün unsurlar olduğu düşünüldüğünde, projemizin farklı kültürleri kodlama ile birbirine bağlayacağı düşünülmektedir. Projemiz, bilgi teknolojileri, matematik, yabancı diller, bilim, görsel sanatlar, sosyal bilimler, geleneksel müzik ve enstrümanlar, halk sanatlarını içeren disiplinler arası bir çalışma olacak. Projemiz, kodlamanın doğası gereği Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematiği (STEM) de içermektedir. İşimizin kapsamı, özgün öğeleri keşfetmek ve kodlayarak yeniden oluşturmaktır. Bu sayede öğrencilerin fiziksel, entelektüel ve kültürel dünyalarını zenginleştirmek, eleştirel düşünme ve problem çözme gibi öz yeterliklerini artırmak da hedeflenmektedir.

HEDEFLERİMİZ

1. Kodlama ve sanatsal etkinliklerle müfredatlar arası entegrasyonu sağlamak

2. Bilgisayarlı ve bilgisayarsız kodlama bilgi ve becerilerini geliştirmek

3. Geçmişten geleceğe kültürel aktarıma aracılık etmek

4. Kültürel çeşitliliği gerçekleştirmek ve saygı duymak Kültürel mirasımız olan geleneksel el sanatlarını, halk danslarını ve müziği tanımak ve tanıtmak

5. Kendi kültürümüzün unsurlarını yaparak öğrenmek; diğer kültürleri karşılaştırarak öğrenmek için

6. Gözlem ve durumsal farkındalık becerilerini geliştirmek, merak, araştırma, yaratıcılık, üretkenlik, kendini ifade etme ve sunum becerilerini geliştirmek

7. Yetkinlikler (Anadilde ve Yabancı Dillerde İletişim, Matematiksel, Bilimsel ve Dijital Yeterlilikler, Öğrenmeyi Öğrenme, İnisiyatif ve Girişimcilik, Kültürel Farkındalık ve İfade) ve değerler (Adalet, Paylaşım, Bilimsellik, Estetik, Sorumluluk, Tarihi Bilmek) kazanmak Miras, İşbirliği)

ÇALIŞMA SÜRECI

Her ay çerçeve çalışma planı izlenerek projenin uygulama aşamaları öğrencilerle birlikte geliştirilecektir. Daha sonra etkinlikler, oyunlar ve etkinlikler bireysel ve gruplar halinde (okul içi, okullar arası) yapılacaktır. Son olarak ürünleri her ay sunulacak, değerlendirilecek ve yayılacaktır. Projenin 5 ay sürmesi planlanıyor.

Ocak: Ortaklarla tanışmak. Logo, afiş ve broşür üretimi. E-güvenlik, İnternet etiği, ağ kuralları, telif hakları konularında faaliyetler.

Şubat: Buz kırma, birim kareler ve altın oran ile kodlama başlıyor

Mart: Geleneksel eserlerde kullanılan kalıp ve kodların farkında olmak. Toplanan örneklerle kodlama faaliyetleri yapmak ve web 2.0 araçlarını kullanarak ürünler oluşturmak

Nisan: Halk oyunları, müzik ve kodlama arasındaki ilişkiyi fark etmek. Ritmik hareketlerin ve vuruşların kodlarını yazmak

Mayıs: Kodlama programı kullanılarak desenlerin tasarlanması ve birim kareler üzerine çizilmesi. Bunları geleneksel oyunlarda kullanmak. Bir e-kitap ve bir dijital sergi oluşturmak.

BEKLENEN SONUÇLAR

1. Çevresindeki ve kültürel öğelerindeki kodlamayı fark etmek

2. Kodlama ile bakış açısını geliştirmek ve özgün ürünler yaratmak

3. Başarının memnuniyetinden dolayı özgüven kazanmak

4. Akranlarla işbirliği yaparak öğrenmek ve grup çalışması yaparak sorumluluk almak

5. Bilgisayarlı ve bilgisayarsız kodlama bilgi ve becerilerini geliştirmek,

6. İngilizce dil becerilerini geliştirmek

7. Hobi edinmek, el becerilerini ve yeteneklerini keşfetmek ve geliştirmek,

8. Disiplinler arası ilişkileri ve öğrenme becerilerini geliştirmek ve STEM yetkinlikleri kazanmak,

9. Web 2.0 araçlarını etkin bir şekilde kullanma deneyim ve becerisini geliştirmek,

10. Bir mozaik harita ve sanatsal ve otantik ürünlerden oluşan bir e-kitap oluşturmak. El sanatları ve kodlama el sanatlarından oluşan dijital bir sergi düzenliyor

 

 

 

2.    Proje Adı: Evde Çalışıyorum, Sağlıklı Kalıyorum


Detaylı Bilgi:               meb_iys_dosyalar/06/27/853451/dosyalar/2021_02/11171913_Istayhome.docx

Küresel salgın nedeniyle hepimiz evlerimizde daha fazla vakit geçirmeye başladık. Pandeminin uzun sürmesi, herkesten daha fazla çocuğu etkiledi.

Ne kadar süreceğini bilmediğimiz bu süreçte çocuklarımızın psikolojisi bizim için çok önemlidir.

Öyleyse ne yapmalıyız? Her şeyi evde yapmaya özen göstermeliyiz.

 

Bu projedeki amacımız;

1- Öğrencilerin evde çalışmalarını daha eğlenceli hale getirmek

2-Öğrencilerle interaktif spor yapmak

3-uluslararası iletişimi güçlendirmek

4-Fotoğraf ve video paylaşarak sağlıklı beslenme hakkında bilgi vermek ve bilgi almak

 

HEDEFLER

Bilgi çağında öğrenciler derinlemesine düşünmek, yaratıcı bir şekilde analiz etmek, takım halinde çalışmak, farklı araçlar kullanarak etkili bir şekilde iletişim kurmak, sürekli değişen teknolojileri öğrenmek ve büyük miktarda bilgi ile başa çıkma becerisi kazanmak zorundadır. Dünyanın değişen koşulları, öğrencileri esnek, gerektiğinde inisiyatif kullanabilen, yeni ve faydalı ürünler üreten bireyler haline getiriyor.

 

ÇALIŞMA SÜRECİ

 

Proje, ortak olduğumuz her okuldan 5 öğrenci ile yürütülecektir. Plan doğrultusunda her ay öğrencilerle aktiviteler yapılacak, online ortam yaratılacak ve değişimler yapılacaktır. Yapılacak çalışma ve aktiviteler şu şekildedir 1-Aralık ayında her hafta farklı spor etkinlikleri planlanmakta ve sağlıklı aktiviteler online olarak birlikte yapılacaktır. 2-Her okul, Ocak ayında her hafta sağlıklı beslenme hakkında bilgi verecek ve sağlıklı yemek yapmayı bize anlatacak. 3-Şubat ve Mart aylarında, projenin her okul ortağı birbirlerine en eğlenceli buldukları çevrimiçi okul aktivitesini ve çalışma yöntemlerini anlatacak 4-Nisan ve Mayıs aylarında öğrenciler her hafta çevrimiçi iletişim kuracak ve psikolojik boyutu hakkında konuşacaklar. Pandemi süreci ve bu duruma adapte olmanın duygusal durumları ve üzüldüğümüzde sıkılırız.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Öğrencilerde geliştirmeyi beklediğimiz ve geliştirmeyi planladığımız durumlar şunlardır: Bilginin ekonomik kullanımı için bilgiye erişmek, yönetmek, entegre etmek, değerlendirmek ve oluşturmak için dijital teknolojileri, iletişim araçlarını ve / veya ağları uygun şekilde kullanmak Teknolojiyi araştırma aracı olarak kullanmak, bilgiyi organize edin, değerlendirin ve paylaşın ve bilgiye erişim ve kullanım için etik ve yasal konular hakkında temel bir anlayışa sahip olun. Farklı rol ve sorumluluklara uyum sağlama Karmaşık ve değişen önceliklerde etkin bir şekilde çalışmak.